TEKİL 08: Sayısal Oyun

Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim Anabilim Dalı tarafından bu yıl sekizincisi düzenlenen Teknoloji ve İletişim Günleri’nin (TEKİL) konusu sayısal oyun. 25 Nisan 2012’de GSÜ Coşkun Kırca Salonu’nda gerçekleşecek olan etkinlik meraklılarını bekliyor.

 Haber: Ediz TOKABAŞ

 GSÜ-HA (İstanbul) Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim Anabilim Dalı tarafından bu yıl sekizincisi düzenlenen Teknoloji ve İletişim Günleri’nin (TEKİL) konusu her geçen gün hızla büyüyen ve 2016 yılında dünyada 81 milyar dolarlık bir paya ulaşması beklenen sayısal oyun sektörü.Sayısal oyun sektörünün her yönüyle tartışılacağı, gelecek öngörülerinin masaya yatırılacağı TEKİL 08’e bu yıl da sosyal bilimler alanında çalışan araştırmacılar, sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve teknoloji profesyonelleri katılacak.

 25 Nisan 2012 tarihinde Coşkun Kırca Salonu’nda gerçekleşecek olan TEKİL 08 üç oturum halinde tüm gün sürecek. Sabahtan gerçekleşecek olan“Türkiye’deSayısal Oyun Endüstrisi: Mevcut Durum, Gelecek Beklentileri” başlıklı ilk oturumda öncelikle sayısal oyun sektörünün teorik çerçevesi akademisyenler ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri tarafındananaliz edilecek. Ardından sayısal oyun tasarımı ve geliştirilmesinin eğitim yönü ele alınırken konunun pazarlama alanındaki yönü ve Türkiye’de sayısal oyun endüstrisi hakkında kapsamlı bilgiler verilecek.

Etkinliğin öğleden sonraki ikinci oturumu “Türkiye’de Konsol Oyun Ekosistemi”başlığı altında gerçekleşecek.Sektörün profesyonelleri tecrübelerini ve gelecekten beklentilerini anlatacaklar. Ardından konunun oyuncular açısından değerlendirilmesi yapılacak.

Günün üçüncü ve son oturumu ise “Türkiye’de Çevrim-içi Oyun”başlığı altındaele alınacak. Konuşmacılar tarafındankonunun sosyal medya boyutu irdelenecek ve kullanıcılar mobil oyun deneyimlerini aktaracaklar.

TEKİL 08’e katılım herkese açık ve ücretsiz.

Ayrıntılı bilgi için: tekil.gsu.edu.tr

Etkinlik Programı:

SABAH OTURUMU–(10.00-12.00):
“Türkiye’de Sayısal Oyun Endüstrisi: Mevcut Durum, Gelecek Beklentileri”
“Sayısal Oyun Kültürü Haritasında Oyun-Oyuncular ve Dijital Oyuncuların Habitusları” Prof. Dr. Mutlu Binark, Doç. Dr. Günseli Bayraktutan Sütçü, Başkent Üniversitesi, İletişim Fakültesi
“Türkiye’de Sayısal Oyun Tasarım ve Geliştirme Eğitimi”, Serhat Bekdemir, ODTÜ-Teknokent Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi (METUTECH-ATOM)Danışmanı
“Sayısal Pazarlama İletişimi Bağlamında Sayısal Oyun”, Dr. Zeynep Güney, Barış Kara,Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi
“Türkiye’de Sayısal Oyun Endüstrisi ve TÜDOF (Türkiye Dijital Oyun Federasyonu)”, Erdem Çelik, TÜDOF Yönetim Kurulu Üyesi
Soru cevap
ÖĞLEN YEMEĞİ: 12.30-13.30

ÖĞLEDEN SONRA OTURUMU I–(13.30-15.00):
“Türkiye’de Konsol Oyun Ekosistemi”
“Türkiye’de Konsol Oyun Pazarı: Ne Kadar Küresel, Ne Kadar Yerel?”, Mustafa Yiğit, Sony PlaystationEurasia Ürün Müdürü
“Türkiye’de Konsol Oyun Tasarımı ve Geliştirme”, Nilay Yüce , Gökhan Ertem, Lamagama Oyun Stüdyosu Kurucu ve Yöneticileri
“Editörün Gözünden Türkiye’de Konsol Oyun Dünyası”, TuğbekÖlek, Oyungezer Editör / Oyun Eleştirmeni
Soru cevap
Kahve Molası: 15.00-15.30

ÖĞLEDEN SONRA OTURUMU II–(15.30-17.00)
“Türkiye’de Çevrim-içi Oyun”
Yeni Yaratıcı bir Mecra olarak Çevrim-içi Oyun, Cemil Türün, Yoğurt Bilgisayar Teknolojileri Kurucusu ve Yöneticisi
Oyun Merkezli bir Reklam Mecrası: Advergame, Berk Sarper Şenol, Publicis Modem Kreatif ve Strateji Lideri
Dünyada ve Türkiye’de Sosyal Oyun, Alper Mat, Peak Games Ürün Direktörü
Her an Her yerde Oyun: Mobil Oyun, Hande Karaca, Kuka App Oyun Tasarımcısı

Bu yazı Genel kategorisine gönderilmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>