Alaz: Tek doğru seçenek yoktur

Galatasaray Üniversitesi İletişim Kulübü’nün “Gelişen Dünya, Değişen Medya” adlı sosyal medya söyleşi dizisindeki dördüncü konuğu Özgür Alaz’dı. Sosyal Medya ve Pazarlama konusunda önemli isimlerden biri olan Alaz, pazarlama dünyasını anlatırken “hiçbir zaman tek bir doğru seçenek yoktur” dedi.

Haber ve Fotoğraflar: Umur Burak Ayaz

GSÜ-HA (İstanbul) GSÜ İletişim Kulübü’nün “Gelişen Dünya, Değişen Medya”  konulu  sosyal medya etkinliklerinin 4. konuğu Özgür Alaz’dı.  Sosyal Medya ve Pazarlama alanının önde gelen ajanslarından Promoqube’ün kurucu ortağı olan Alaz, “Ben mesleğe atıldığımda format böyle değildi. Muhtemelen siz mezun olduğunuzda da format böyle olmayacak, birçok şey değişecek. Bu durumda sizin, şimdiden özel bir yol çizmeniz gerekiyor.” sözleriyle mesleğe atılmak isteyen gençlere yol gösterdi.

Özgür Alaz şöyle konuştu: “Gelecekte mobil iletişim yükselecek diyorlar. Gelecek konusunda tek bir kesinlik yok, tek bir doğru yok. Seçeneklerin çoğu doğru da olabilir, yanlış da. Seçenekler hakkında düşündüğünüzde doğru kavramı bile değişiyor. Bu açıdan baktığınızda gelecek geçmişe  çok az benziyor. Bunun en büyük örneği de Hilal Cebeci. Arabesk-pop yelpazesinde şarkı söyleyen bir şarkıcı, Twitter olmasaydı bu kadar ünlü olamayabilirdi. Hilal Cebeci, sosyal medya pastasından çok büyük bir pay alıyor şu an.”

Değişimin yönünü belirlemenin güç bir çaba olduğunu anlatan Alaz,  Trendyol örneğini gösterdi: “2002′de yazılan bir yazı; kıyafet, ayakkabı gibi dokunulabilecek şeylerin internette satılamayacağını söylüyordu. Şimdi ise Trendyol Türkiye’nin hızla büyüyen firmalarından.”

Reklamlar konusuna da değinen Özgür Alaz, “Reklamcılık insanın gözüne bir şey sokmaktır, onları rahatsız etmektir. Beğendiniz filmleri izlediğiniz zamanları hatırlayın. Tam filme odaklanıyorsunuz, hop reklam çıkıyor. Reklamlar budur işte, hep en sevdiğiniz anları böler.” dedi.  Facebook’taki Timeline uygulamasının kullanıcılara değil, reklamcılara yaradığını ise şu sözlerle açıkladı: “Facebook sizin hayatınızı kolaylaştırmak için değil, reklamcının hayatını kolaylaştırmak için var. Facebook sayesinde reklamcılar sizin özelliklerinize daha çabuk ulaşıyor, sizi daha iyi tanıyorlar. Timeline olayı reklamcılara yaradı resmen.”

Yaklaşık 2 saat süren İletişim Kulübü etkinliği,  kulübün saymanı Ali Kılıçlıoğlu’nun Özgür Alaz’a plaket vermesiyle sona erdi.

Bu yazı Genel kategorisine gönderilmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>