“Labirentten cin çıkarmaya çalışıyoruz”

 

GSÜ Sinema Kulübü’nün düzenlediği sinema söyleşilerinin bu haftaki konuğu yönetmen Ezel Akay, sinema yapmayı “Labirentin içinden cin çıkarmaya” benzetti

Haber – Fotoğraflar: C. Güneş Seferoğlu

GSÜ_HA (İstanbul) “Neredesin Firuze?”, “Hacivat’la Karagöz neden Öldürüldü?” ve “Yedi Kocalı Hürmüz” filmlerinin yönetmeni Ezel Akay, yerli bir bilim kurgu filmi çekmek istediğini anlattı ve neden çekmediğini de “Türkiye’de toplumun hiçbir kesiminde gelecek taahhüdü görmüyorum, kimsenin ütopyası yok” sözleriyle açıkladı.

İlk sinema eğitimini Boğaziçi Üniversitesinden oyuncuların yanında aldığını ve reklam ajanslarında bu film yapmanın teknik bilgisini ve sanatın araçlarını tanıdığını anlattı. Reklam filmlerinde, yönetmenin şahıs olarak kimliğini var edemeyeceğini, tamamen kendisini soyutlaması gerektiğini ve bunun ahlaki olarak da şart olduğunu söyledi. ‘Siyaset’in kalabalığı yönetme sanatı,’Politika’nın ise bir arada yaşamın sorunlarıyla ilgili olduğunu aktaran Akay politik filmler çektiğini söyledi.

Sinamada ütopya kurmanın önemine işaret eden yönetmen Ezel Akay, bunun üzerine düşünme faaliyetinin algı değişmesine sebep olduğunu, örneğin yıkık bir köprü gördüğünde buradan politik bir meseleye gidebildiğini aktardı. Her yönetmenin anlaşılmak istediğini söyleyen Akay, “Uslup, zevk, estetik sanatçıda olmamalı, ben buradan başlamıyorum. Bunları estetik dramaturjinin aracı olarak görüyorum.” şeklinde konuştu.

Olmayan dünyalar

Masalsı filmler çektiği yönünde merak edilenleri yanıtlayan yönetmen Ezel Akay, “İlgimi çeken gerçeklik değil, gerçekçi film yapmak gerçekliği bozmak gibi. Dünyada gerçeklik duygusunu en çok çarpıtan filmler gerçekçi denilenler.” dedi. Kendisinin olmayan dünyalar yaratmaya çalıştığını Hacivat’la Karagöz’den hareketle anlattı; “İkisinin de göbek delikleri yok, yani hiç doğmamışlar, olmayan dünyalarda yaşıyorlar.”

Türkiye’de neden bilim kurgu yapılmıyor?

“Bir Türkiyeli 250 yıl sonra nasıl olacak?” sorusunun yanıtını ararken yerli bir bilim kurgu filmi çekmek istediğini söyleyen Akay, neden çekilmediğini “Türkiye’de toplumun hiçbir kesiminde gelecek taahhütü görmüyorum, kimsenin ütopyası yok” sözleriyle açıkladı. “Devrimden Sonra” filminin ise daha iddialı olması gerektiğini aktardı.

 

Bu yazı Genel kategorisine gönderilmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>